O nogi

Sve do kasnih 1700-tih i ranih 1800-tih godina čelo je držano na nogama izvođača, nakon čega je došlo do široke upotrebe noge na istrumentu. Dakle, noga ima osnovnu ulogu da muzičar podešavanjem njene visine (i izborom oblika) obezbedi najbolji položaj instrumenta za sviranje.

Kao i ostali pribor, držač noge se takođe izrađuje od uobičajenog drveta: abonosa, palisandera i šimšira.

Tri noge za violončelo sa držačima od ebonosa, palisandera i šimšira

U zavisnosti od podloge na kojoj se drži instrument, koriste se različite izvedbe samog vrha noge:

Noge za violončelo sa ražličitim izvedbama vrhova

i odgovarajući podmetači - podloge.

Podmetači za nogu violončela, različitih vrsta, oblika i materijala



Web Shop Rakić
Iz naše ponude


Noga montirana na violončelu


Čelisti i danas nastavljaju sa eksperimentisanjem dužine i oblika noge i novim materijalima


Tri noge violončela različitih dužina, oblika i materijala


Noga za violončelo sa ugrađenim ovlaživačem instrumenta
(sa ugrađenim ovlaživačem)